Ledelse af og i paradokser

Lars Breinholt Søndergaard, Niels Grønbæk Nielsen, Ulla Riisbjerg Thomsen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Hverdagen som skoleleder er fyldt med paradokser. Paradokser, der skal håndteres på den rigtige måde, hvis de i stedet for at paralysere skal føre til værditilvækst for organisationen. Kapitlet er hands-on ift. de paradokser, der oftest optræder i en dansk skolekontekst.
Original languageDanish
Title of host publicationPædagogik og skoleledelse : en håndbog for skoleledere
EditorsAnders Balle
Number of pages22
Place of PublicationKbh.
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication date2016
Pages247-258
ISBN (Print)978-87-412-6420-2
Publication statusPublished - 2016

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions
  • children and youth
  • management, organizational development and innovation

Cite this