Abstract

En lang række kommuner har de senere år arbejdet med at implementere en recovery-orienteret og rehabiliterende tilgang til borgere i socialpsykiatrien og på udsatte-området. Denne forandringsproces kalder på kompetenceudvikling af de fagprofessionelle, men det kalder også på en særlig ledelsesmæssig tilgang for at understøtte, at ny viden og indsigt kommer til udtryk i ny praksis i relation til og til gavn for borgeren.

På Københavns Professionshøjskole lægger vi vægt på at koble indsatser, der sigter mod udvikling af de fagprofessionelles rolle og praksis tæt til den ledelsesmæssige praksis i en erkendelse af, at vores fagidentiteter og dermed vores daglige arbejde formes i fællesskaber. Det betyder, at ledelse og faglighed ikke kan adskilles, men at lederne har en helt central rolle i, hvordan (ny) faglighed forankres i de fagprofessionelles arbejde.
Original languageDanish
Publication date26 Oct 2022
PublisherKP Alumne
Publication statusPublished - 26 Oct 2022

Keywords

  • social work and social conditions

Cite this