Legebaseret pædagogik - bilag: Interview med pædagogstuderende

Research output: Book/Report/PhD thesisReportResearch

33 Downloads (Pure)

Abstract

Udfordringerne for pædagogerne ved at deltage i børns leg, som litteraturen viser, har givet anledning til revision af undervisningen på pædagoguddannelsens specialisering i dagtilbudspædagogik (S1 – 2. praktik – S2) ud fra videns- og færdighedsmål omhandlende børns leg og læring. Undervejs i litteraturstudiet har de indvundne indsigter givet anledning til at vi [forfatterne] har eksperimenteret med udvikling af undervisningen.
Endelig er der gennemført interviews med pædagogstuderende efter deres 2. praktik, hvor de er blevet interviewet om hvilke udfordringer de har mødt i forbindelse med deres deltagelse i børns leg i dagtilbud (1-6 år), samt hvilke oplevelser med og forventninger til undervisningen på pædagoguddannelsen de har i denne forbindelse.
Bilaget er de fulde interviews med side og linjeangivelse
Original languageDanish
Number of pages11
Publication statusPublished - 12 Apr 2021

Keywords

  • children and youth
  • education, professions and jobs
  • research designs, theory and method

Cite this