Abstract
Det gennemgående tema i min anmodning er forholdet og balancen mellem den
induktive/deduktive tilgang i praksislæringen. Titlen på lektoranmodningen er min egen kække sloganisering over den tilgang jeg kan iagttage hos mig selv og medundervisere, når vi næsten undskyldende lover de studerende, at de nok skal få en praktisk opgave, hvis bare lige de står denne powerpoint med den teoretiske del af undervisningen igennem. I min lektoranmodning vil jeg lave en kritisk refleksion over, hvordan vi som undervisere på DMJX kan komme til at prioritere og værdisætte den rene praksislæring uforholdsmæssigt højt, fordi mange af os selv
kommer ind i underviserrollen via en stor og lang erhvervsfaglig praksiserfaring.
induktive/deduktive tilgang i praksislæringen. Titlen på lektoranmodningen er min egen kække sloganisering over den tilgang jeg kan iagttage hos mig selv og medundervisere, når vi næsten undskyldende lover de studerende, at de nok skal få en praktisk opgave, hvis bare lige de står denne powerpoint med den teoretiske del af undervisningen igennem. I min lektoranmodning vil jeg lave en kritisk refleksion over, hvordan vi som undervisere på DMJX kan komme til at prioritere og værdisætte den rene praksislæring uforholdsmæssigt højt, fordi mange af os selv
kommer ind i underviserrollen via en stor og lang erhvervsfaglig praksiserfaring.
Original language | Danish |
---|---|
Qualification | None |
Supervisors/Advisors |
|
Place of Publication | København |
Publisher | |
Publication status | Published - 16 Feb 2018 |
Keywords
- didactics