Lommer af nærvær

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

    Abstract

    I projektet ’Pædagoger på sprogvisit’ udvikler deltagerne literacy-pædagogik i dagtilbud efter at have ladet sig inspirere af observationer i naboinstitutioner. En vigtig erfaring i projektet er, at der er brug for at eksperimentere med at skabe tid og rum til dialoger med børnene i hverdagen. I projektet kalder man det ’Lommer af nærvær’. I artiklen præsenteres først baggrunden for projektet og dialogens betydning for kvalitet i dagtilbud. Selve metoden ’Sprogvisit’ skitseres,
    og dernæst præsenteres nogle principper for organisering af det pædagogiske arbejde, som bygger på erfaringer i projektet. Afslutningsvis fremhæves deltagerperspektivet som underliggende præmis i projektets syn på barnet, og
    endelig ridses fremtiden i projektet op.
    Original languageDanish
    JournalViden om Literacy
    Volume2018
    Issue number23
    Pages (from-to)36-42
    Number of pages6
    ISSN2245-2761
    Publication statusPublished - 2018

    Keywords

    • learning, educational science and teaching

    Cite this