Abstract
I projektet ’Pædagoger på sprogvisit’ udvikler deltagerne literacy-pædagogik i dagtilbud efter at have ladet sig inspirere af observationer i naboinstitutioner. En vigtig erfaring i projektet er, at der er brug for at eksperimentere med at skabe tid og rum til dialoger med børnene i hverdagen. I projektet kalder man det ’Lommer af nærvær’. I artiklen præsenteres først baggrunden for projektet og dialogens betydning for kvalitet i dagtilbud. Selve metoden ’Sprogvisit’ skitseres,
og dernæst præsenteres nogle principper for organisering af det pædagogiske arbejde, som bygger på erfaringer i projektet. Afslutningsvis fremhæves deltagerperspektivet som underliggende præmis i projektets syn på barnet, og
endelig ridses fremtiden i projektet op.
og dernæst præsenteres nogle principper for organisering af det pædagogiske arbejde, som bygger på erfaringer i projektet. Afslutningsvis fremhæves deltagerperspektivet som underliggende præmis i projektets syn på barnet, og
endelig ridses fremtiden i projektet op.
| Original language | Danish |
|---|---|
| Journal | Viden om Literacy |
| Volume | 2018 |
| Issue number | 23 |
| Pages (from-to) | 36-42 |
| Number of pages | 6 |
| ISSN | 2245-2761 |
| Publication status | Published - 2018 |
Keywords
- learning, educational science and teaching