Målgrupperapport: PAESIC IO1

Maria Rosaria Polosa, Giulia Maria Provenzale, Charikleia Stathopoulou, Eleni Gana, Martin Barthel, Ewelina Barthel, Leah Strauss, Luna Valgaard, Julia Rakogianni, Dimitrios Kondylis, Thomas Thyrring Engsig, Dorthe Aabjerg Munk, Susanne Dau, Charlotte Heigaard Jensen

Research output: Book/Report/PhD thesisReportCommunication

34 Downloads (Pure)

Abstract

Denne rapport er resultatet af det første Intellectual Output (IO1) i Erasmus+ projektet ”Pedagogical Approaches for Enhanced Social Inclusion in the Classroom” (PAESIC), og formålet er at skitsere hvilke behov man har på folkeskoleniveau for bedre inklusion af børn med indvandrer- og flygtningebaggrund på europæisk plan. Rapporten beskriver ligheder og forskelle på tværs af lande og kulturer, og dens resultater udgør et vigtigt fundament for videreudviklingen af projekt PAESIC.
Rapporten er skrevet på baggrund af nationale rapporter foretaget af hvert partnerland i projektet: Tyskland, Grækenland, Italien og Danmark. De nationale rapporter er gennemført ved fokusgruppeinterviews og dybdegående interviews med lærere og skoleledere. De temaer der kom frem under interviewene, er blevet sammenholdt med et øjebliksbillede af de politikker, som føres på nationalt, regionalt og lokalt niveau for fremme af inklusion af børn med indvandrer- og flygtningebaggrund.
Original languageDanish
Number of pages83
Publication statusPublished - 30 Sept 2019

Keywords

  • children and youth
  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions
  • inclusion
  • integration
  • retention

Cite this