Abstract
Procesorienteret matematikundervisning er en undervisningsform, der med
udgangspunkt i løsning af problemer stiller nogle bestemte krav til elev og lærerrollen. Eleven skal være en aktiv deltager i løsningsprocessen og bidrage med forslag i stedet for at være modtager af en række standardiserede
løsninger, der indgår som en del af pensum i matematik. Det nødvendiggør, at læreren bliver en aktiv og kritisk deltager i kommunikationen om løsninger til opgaver og matematiske problemstillinger.
udgangspunkt i løsning af problemer stiller nogle bestemte krav til elev og lærerrollen. Eleven skal være en aktiv deltager i løsningsprocessen og bidrage med forslag i stedet for at være modtager af en række standardiserede
løsninger, der indgår som en del af pensum i matematik. Det nødvendiggør, at læreren bliver en aktiv og kritisk deltager i kommunikationen om løsninger til opgaver og matematiske problemstillinger.
Original language | Danish |
---|
Publisher | Forlaget Matematik |
---|---|
ISBN (Electronic) | 978-87-93526-42-6 |
Publication status | Published - 2018 |
Keywords
- information and communication technologies and e-learning
- mathematics