Matematik: STEM-uddannelsernes akilleshæl

Laura Mørk Emtoft, Lene Beck Mikkelsen

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

I artiklen undersøger vi de studerendes oplevelse af fire understøttende indsatser: brushup-forløb, ekstra matematik, studiecafé og studiegrupper, som skal medvirke til at studerende på diplo-mingeniøruddannelser gennemfører matematiske grundelementer og på længere sigt gennemfører studiet. Undersøgelsen peger på at det kan have positiv betydning for de deltagende studerende at det er studerende som varetager undervisningen. Studerende som deltager i studenterdrevet undervisning, oplever i højere grad at de har indflydelse på indhold og valg. Samtidig vurderer de studerende at deres deltagelse i højere grad har været drevet af et aktivt tilvalg knyttet til den studenterdrevne undervisning, ud fra et ønske om at føle sig kompetent.
Original languageDanish
JournalMONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
Volume4
Pages (from-to)31-47
Number of pages17
ISSN1604-8628
Publication statusPublished - 2022

Keywords

  • technology, engineering and IT
  • learning, educational science and teaching

Cite this