Matematisk literacy i en verden fuld af matematik: tanker om et begreb under udvikling i matematikundervisningen

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

    Abstract

    i dette kapitel giver vi en række perspektiver på matematisk literacy med udgangspunkt i begrebet literacy. hensigten med artiklen er ikke at definere, hvad matematisk literacy er, men snarere at diskutere begrebets udvikling og dets muligheder set i såvel et nationalt som internationalt perspektiv. I kapitlet kobler vi med udgangspunkt i et eksempel matematisk literacy til Fælles Mål for matematik. Afslutningsvis diskuterer vi matematisk literacy i forhold til begrebet dannelse og det at støtte den enkelte i at opdage den rolle, som matematikken spiller i verden.
    Original languageDanish
    Title of host publicationLiteracy og læringsmål i indskolingen
    EditorsKirsten Friis, Dorte Østergren-Olsen
    Place of PublicationFrederikshavn
    PublisherDafolo
    Publication date8 Sept 2017
    Pages53-66
    Article number4
    ISBN (Print)978-87-7160-332-3
    Publication statusPublished - 8 Sept 2017
    SeriesLiteracy og Læring i Fokus
    Number2

    Keywords

    • schools, courses and institutions

    Cite this