Abstract
I kapitlet præsenterer jeg en arbejdsmetode, som læreren kan benytte, når han/hun planlægger og tilrettelægger undervisning, der har til formål at udvikle den enkelte elevs matematiske kompetencer.
Til brug for dette arbejde har jeg udarbejdet en række skematiske oversigter, der viser, hvordan Guy Brousseau i hans teori om ‘didaktiske situationer‘ kan tænkes sammen med de centrale kundskabs- og færdighedsområder ‘Matematiske arbejdsmåder‘ og ‘Matematiske kompetencer‘, som beskrives i Fælles Mål 2009 – Matematik
Til brug for dette arbejde har jeg udarbejdet en række skematiske oversigter, der viser, hvordan Guy Brousseau i hans teori om ‘didaktiske situationer‘ kan tænkes sammen med de centrale kundskabs- og færdighedsområder ‘Matematiske arbejdsmåder‘ og ‘Matematiske kompetencer‘, som beskrives i Fælles Mål 2009 – Matematik
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Håndbog om matematik i grundskolen : Læring, undervisning og vejledning |
Editors | Peter Weng, Michael Wahl Andersen |
Number of pages | 17 |
Volume | 1 |
Publisher | Dansk Psykologisk Forlag |
Publication date | 28 Feb 2013 |
Edition | 1 |
Pages | 139-156 |
ISBN (Print) | 978- 87- 7706- 761- 7 |
Publication status | Published - 28 Feb 2013 |
Keywords
- mathematics