Med Målet for øje: Organisering af undersøgelsesforløb i folkeskolens matematikundervisning

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

I kapitlet præsenterer jeg en arbejdsmetode, som læreren kan benytte, når han/hun planlægger og tilrettelægger undervisning, der har til formål at udvikle den enkelte elevs matematiske kompetencer.
Til brug for dette arbejde har jeg udarbejdet en række skematiske oversigter, der viser, hvordan Guy Brousseau i hans teori om ‘didaktiske situationer‘ kan tænkes sammen med de centrale kundskabs- og færdighedsområder ‘Matematiske arbejdsmåder‘ og ‘Matematiske kompetencer‘, som beskrives i Fælles Mål 2009 – Matematik
Original languageDanish
Title of host publicationHåndbog om matematik i grundskolen : Læring, undervisning og vejledning
EditorsPeter Weng, Michael Wahl Andersen
Number of pages17
Volume1
PublisherDansk Psykologisk Forlag
Publication date28 Feb 2013
Edition1
Pages139-156
ISBN (Print)978- 87- 7706- 761- 7
Publication statusPublished - 28 Feb 2013

Keywords

  • mathematics

Cite this