Medieforløbet på Zahle - projektarbejde og tværfaglighed i praksis

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Læreruddannelse er i 2019 præget af modulisering, hvor det er op til den enkelte studerende at skabe sin egen lærerprofil og sikre en sammenhængende læreruddannelse. Den tankegang lå meget langt fra den virkelighed vi forfattere dumpede ned i, da vi startede som adjunkter på N. Zahles seminarium i 1998. På Zahle var det den pædagogiske ledelse af læreruddannelsen, der sikrede progression for den studerende gennem tilrettelagte og gentagne forløb, der kunne skabe sammenhæng i uddannelsen. Og det var i høj grad et delt ansvar mellem ledelsen, de ansatte og den enkelte studerende. Et af midlerne til at skabe denne sammenhæng og progression var projektarbejder. I tiden omkring 1997, hvor vi blev ansat, havde hver årgang mindst 1 projektarbejde af 4 ugers varighed. Det er et eksempel på et sådan projektarbejde ”medier og børn” i tiden fra 1997-2001, vi beskriver i artiklen.
Original languageDanish
Title of host publicationGlimt af 50 års historie N. Zahles Seminarium
EditorsKarsten Hammer, Sanne Lillemor Hansen, Bodil Nielsen
Number of pages9
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherUdgivelsesforening Læreruddannelsen Zahle
Publication date1 Dec 2019
Pages71-79
Chapter5
ISBN (Print)978-87-971662-0-8
Publication statusPublished - 1 Dec 2019

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this