Mediefusioners effekter på lokal- og regionalmediers strategi og indhold

Flemming Svith, Peter Jacobsen, Steen Rasmussen, Jakob Linaa Jensen, Helle Andersen

Research output: Book/Report/clinical guidelinesReportResearchpeer-review

Abstract

Det er kun gået én vej de seneste mange årtier. Der bliver færre af de selvstændige traditionelle nyhedsmedier. I 1990’erne begyndte dagblade, ugeaviser og lokalradioer at blive samlet i stadig større mediekoncerner, hvilket fik både politikere og forskere til at bekymre sig for journalistikken og nyhedsdækningen (Medieudvalget, 1996). Fusionerne fortsatte – og i 2015 fusionerede flere lokale mediehuse til Jysk Fynske Medier, der dermed blev Danmarks næststørste mediekoncern.
Original languageDanish
PublisherSlots- og Kulturstyrelsen
Number of pages63
Publication statusPublished - 23 Mar 2017
SeriesMediernes udvikling i Danmark

Keywords

  • journalism
  • news
  • Media, communication and languages

Cite this