Men det er jo en helt anden skole: status på inklusion i skolen læringsfokuseret skolepolitik

Lotte Hedegaard Sørensen, Sine Penthin Grumløse

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Undervisningen i folkeskolen skal være inkludererende. Det har den skullet de sidste ca. 10 år, men som forfatterne redegør for, skal den samtidig være differentieret og af høj faglig kvalitet. De skolepolitiske betingelser og samtidige, divergerende diskurser har sat rammerne for en undervisning, der bliver ledet af dygtige lærere, men hvor børns forskellige deltagerbetingelser glider i baggrunden for ministerielt fastsatte mål. Dermed bliver der ikke skabt betingelser for inklusion og differentieret undervisning.
Original languageDanish
Article number3
JournalUnge Paedagoger
Volume2019
Issue number3
Pages (from-to)25-31
Number of pages7
ISSN0106-5386
Publication statusPublished - 1 Nov 2019

Keywords

  • schools, courses and institutions

Cite this