Midt i praksis

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

    Abstract

    Begrebet ‘praksis’ har en helt central placering i de danske erhvervsuddannelser. Men hvad betyder ‘praksis’ egentlig? Vi hører ofte erhvervsuddannelserne omtalt som praksisrelaterede, praksisorienterede, praksisbaserede, praksisanvisende m.v. Men hvordan adskiller begreberne sig, og hvordan skal vi sortere i den store mængde af praksisbegreber?

    I Ind i praksis tydeliggøres det, hvad det er, der foregår i undervisningen på landets erhvervsskoler – i praksis. Med afsæt i et stort forskningsbaseret empirisk materiale bidrager bogens seks artikler til at sætte ord på, hvad det betyder for vores forståelse af erhvervsuddannelser, at de har noget med ‘praksis’ at gøre, og hvordan man derved kan opnå mere nuancerede forståelser af differentieret undervisning og læring.

    Bogen er skrevet som inspiration til undervisere og deltagere på diplomuddannelsen i erhvervspædagogik. Bogens forfattere er alle tilknyttet Nationalt Center for Erhvervspædagogik og har mangeårig forsknings- og undervisningserfaring.
    Original languageDanish
    Title of host publicationInd i praksis : praksisinddragelse og differentiering i erhvervsuddannelserne
    EditorsHenrik Hersom, Peter Koudahl
    Number of pages44
    PublisherPRAXIS
    Publication date5 Oct 2017
    Pages72-116
    ISBN (Print)9788757128901
    Publication statusPublished - 5 Oct 2017

    Keywords

    • vocational training

    Cite this