Abstract
Masteruddannelsen i rehabilitering, som udbydes af Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet ved Syddansk Universitet, har netop afsluttet et udviklingsprojekt, hvor en del af uddannelsen gennemførtes med intensiv brug af IT-støttede undervisningsformer.
Udviklingsprojektet blev udført i samarbejde mellem uddannelsens studieleder og undervisere og en konsulentgruppe. Ved hjælp af konsulentgruppens ’Missing link-model’, som fokuserer stærkt på sammenhæng mellem uddannelsesmål og undervisningsformer, blev udviklet et undervisningsforløb, hvor få tilstedeværelsesseminarer veksler med online perioder med stor studenteraktivitet.
Forløbet blev omsat til praksis i efteråret 2005. Projektet har samlet set været en succes; men der er også høstet erfaringer, der kan forbedre fremtidige, lignende projekter.
Udviklingsprojektet blev udført i samarbejde mellem uddannelsens studieleder og undervisere og en konsulentgruppe. Ved hjælp af konsulentgruppens ’Missing link-model’, som fokuserer stærkt på sammenhæng mellem uddannelsesmål og undervisningsformer, blev udviklet et undervisningsforløb, hvor få tilstedeværelsesseminarer veksler med online perioder med stor studenteraktivitet.
Forløbet blev omsat til praksis i efteråret 2005. Projektet har samlet set været en succes; men der er også høstet erfaringer, der kan forbedre fremtidige, lignende projekter.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse |
Volume | 2 |
Issue number | 6 |
Number of pages | 15 |
ISSN | 1603-5518 |
Publication status | Published - 2005 |