Mindre fremmøde, større aktivitet, højere kvalitet: Introduktion af IT-støttede undervisningsformer i en masteruddannelse

Susanne Hjorth Hansen, Bodil Bruun, Jakob Ousager

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Masteruddannelsen i rehabilitering, som udbydes af Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet ved Syddansk Universitet, har netop afsluttet et udviklingsprojekt, hvor en del af uddannelsen gennemførtes med intensiv brug af IT-støttede undervisningsformer.
Udviklingsprojektet blev udført i samarbejde mellem uddannelsens studieleder og undervisere og en konsulentgruppe. Ved hjælp af konsulentgruppens ’Missing link-model’, som fokuserer stærkt på sammenhæng mellem uddannelsesmål og undervisningsformer, blev udviklet et undervisningsforløb, hvor få tilstedeværelsesseminarer veksler med online perioder med stor studenteraktivitet.
Forløbet blev omsat til praksis i efteråret 2005. Projektet har samlet set været en succes; men der er også høstet erfaringer, der kan forbedre fremtidige, lignende projekter.
Original languageDanish
JournalTidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse
Volume2
Issue number6
Number of pages15
ISSN1603-5518
Publication statusPublished - 2005

Cite this