Abstract
Denne artikel viser, hvorfor pædagoger må holde fast i deres grundlæggende faglighed, ikke mindst når de skal navigere i en flerhed af mål og målhierarkier.
Hensigten er ikke at kritisere selve verdensmålene, men at tilbyde et kritisk perspektiv på, hvad der sker med pædagogikken, når yderligere målorientering lægges over i en i forvejen målstyret institutionel ramme.
Hensigten er ikke at kritisere selve verdensmålene, men at tilbyde et kritisk perspektiv på, hvad der sker med pædagogikken, når yderligere målorientering lægges over i en i forvejen målstyret institutionel ramme.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Pædagogisk extrakt |
Issue number | 18 |
Pages (from-to) | 29-31 |
Number of pages | 3 |
ISSN | 2246-7920 |
Publication status | Published - Jun 2021 |
Keywords
- children and youth
- education, professions and jobs
- schools, courses and institutions