Model for elevers skriveudvikling i indskolingen og inspiration til skriveundervisning: ATEL working paper 4

Jeppe Bundsgaard, Jesper Bremholm, Kristine Kabel

Research output: Book/Report/PhD thesisReportResearchpeer-review

Abstract

Hvad karakteriserer elevers skriveudvikling i indskolingen, fra de eksperimenterer med bogstaver og begynder at lære at udtrykke sig og kommunikere på skrift, til de skriver korte sammenhængende tekster? Det har været et centralt spørgsmål for os i projektet Teaching platform for developing and automatically tracking early stage literacy skills (ATEL, 2018-2023). Projektet er tværinstitutionelt og er blevet gennemført af forskere fra DPU, Aarhus Universitet, Nationalt Videncenter for Læsning og DTU i samarbejde med WriteReader, der har udviklet app’en Skriv og læs. I projektet har vi også samarbejdet med alle skoler i Svendborg Kommune samt enkelte skoler i Odense Kommune.
Original languageDanish
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherDPU, Aarhus Universitet
Number of pages51
ISBN (Electronic)978-87-7684-468-4
DOIs
Publication statusPublished - 2023

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this