Morgenstundens pædagogik: en kompleks koregrafi

Ida Kornerup, Mette Lykke Gravgaard

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

    Abstract

    Hver dag afleveres tusindvis af børn i dagtilbud rundt om i det ganske land. Personalet tager imod, børnene tager afsked med deres mor eller far, hvorefter de søger efter nogen at lege med, lege opstår og afbrydes igen, inden dagens opdeling i stuer, aldersgrupper eller aktiviteter finder sted.
    I dette kapitel ser vi nærmere på hvad der foregår i de timer morgenstunden varer. Hvordan kan morgenstunden forstås som et pædagogisk miljø? Hvad er vigtigt for børn, pædagoger og forældre? Og hvilken betydning har organiseringen af miljøet for børn, forældre og forældre?
    Original languageDanish
    Title of host publicationGrundfaglig viden om pædagogiske miljøer og aktiviteter
    EditorsTrine Holst Mortensen
    Number of pages19
    PublisherAkademisk Forlag
    Publication date2017
    Pages37-56
    Article number2
    ISBN (Print)978-87-636-0421-5
    Publication statusPublished - 2017

    Keywords

    • learning, educational science and teaching

    Cite this