Motiverende mobilteknologi i skole-hjemsamarbejde: - betydning og implementering

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Artikel handler om, hvordan brugen af en handicapkompenserende applikation ShowMyDay (SMD) kan betyde en kvalitativ forskel i skole-hjem-samarbejdet omkring elever med ASF og lignende vanskeligheder. Derudover giver artiklen i et implementeringsperspektiv et bud på forudsætningerne herfor ved, at pege på potentialer, opmærksomhedspunkter og dilemmaer. Med baggrund i Wengers teori om praksisfællesskabers processuelle opbygning med særlig fokus på begreberne tingsliggørelse, deltagelses og meningsforhandling argumenteres for, hvordan brugen af appen potentielt kan bidrage til et mere ligeværdigt samarbejde.
Original languageDanish
JournalPaedagogisk Psykologisk Tidsskrift
Volume53
Issue number3
Pages (from-to)3-13
Number of pages11
ISSN1903-0002
Publication statusPublished - 2016

Keywords

  • schools, courses and institutions

Cite this