Motiverende og inkluderende bevægelsesaktiviteter i skolen

Charlotte Østergaard

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

    Abstract

    Charlotte Østergaard tager i sit kapitel “Motiverende og inkluderende
    bevægelsesaktiviteter i skolen” udgangspunkt i to danske studier
    og diskuterer på den baggrund, hvad der virker motiverende, og
    hvilke inklusionspotentialer og eksklusionsrisici der er i forbindelse
    med idræt og bevægelse i skolen. Hun præsenterer efterfølgende praksiseksempler
    og giver bud på, hvordan man skaber læringsmiljøer omkring
    bevægelsesaktiviteter, der virker motiverende på eleverne, og får
    eleverne til at opleve sig som aktive deltagere i læringsfællesskabet.
    Original languageDanish
    Title of host publicationMotion og bevægelse i skolen
    EditorsJens-Ole Jensen, Henrik Taarsted Jørgensen, Esben Stilund Volshøj
    Number of pages17
    Place of PublicationKøbenhavn
    PublisherHans Reitzels Forlag
    Publication date2018
    Pages150-166
    ISBN (Print)978-87-412-6883-5
    Publication statusPublished - 2018

    Keywords

    • schools, courses and institutions
    • children and youth
    • learning, educational science and teaching

    Cite this