Abstract
Artiklen tager udgangspunkt i arbejdet med
motorik i børnehaven og indskolingen. Et centralt
omdrejningspunkt er balancen mellem
fri leg og styrede aktiviteter i bestræbelserne
på motorisk udvikling. Dagtilbudsloven og de
6 læreplanstemaer samt folkeskoleloven og
fælles mål 2009 bruges som afsæt til diskussionen
sammen med praksiserfaring fra arbejdet
med motorik på en folkeskole. Desuden
diskuteres samarbejdet mellem henholdsvis
børnehaven og skolen samt skolen og SFO i
nutid og fremtid.
motorik i børnehaven og indskolingen. Et centralt
omdrejningspunkt er balancen mellem
fri leg og styrede aktiviteter i bestræbelserne
på motorisk udvikling. Dagtilbudsloven og de
6 læreplanstemaer samt folkeskoleloven og
fælles mål 2009 bruges som afsæt til diskussionen
sammen med praksiserfaring fra arbejdet
med motorik på en folkeskole. Desuden
diskuteres samarbejdet mellem henholdsvis
børnehaven og skolen samt skolen og SFO i
nutid og fremtid.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Focus - Tidsskrift for Idræt |
Issue number | 4 |
Number of pages | 4 |
ISSN | 0105-1237 |
Publication status | Published - 2011 |
Keywords
- children
- play