Abstract
I denne artikel giver vi et indblik i, hvordan vi arbejder med multimodale tekster i læreruddannelsen i UCC, University College Capital. Vi ser først på rammen for arbejdet, nemlig hvordan multimodalitet beskrives i bekendtgørelsen og den
lokale studieordning, samt hvordan undervisningen i og med multimodale tekster har forandret sig historisk. Dernæst diskuterer vi det multimodalitetsbegreb,
vi anvender i undervisningen og giver via interview nogle eksempler på, hvordan
såvel vi selv som vores kolleger underviser de kommende lærere i multimodale tekster.
lokale studieordning, samt hvordan undervisningen i og med multimodale tekster har forandret sig historisk. Dernæst diskuterer vi det multimodalitetsbegreb,
vi anvender i undervisningen og giver via interview nogle eksempler på, hvordan
såvel vi selv som vores kolleger underviser de kommende lærere i multimodale tekster.
Original language | Danish |
---|---|
Article number | 21 |
Journal | Viden om Literacy |
Issue number | 21 |
Pages (from-to) | 22-27 |
Number of pages | 6 |
ISSN | 2245-2761 |
Publication status | Published - 1 Mar 2017 |
Keywords
- Media, communication and languages