Projects per year
Abstract
Helt overordnet er musik siden 2014 ikke længere beskrevet som et selvstændigt fagområde i pædagoguddannelsen, men der er også andre tendenser. For det første viser dette kapitel eksempler på, at mange pædagoguddannelser forsøger sig med alternative ordninger, der på den ene eller anden måde sætter musikken i centrum. For det andet synes der generelt at være en fornyet interesse omkring det legende, æstetiske og musiske (men altså ikke specifikt musik) i pædagoguddannelsen.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Musikfaget i undervisning og uddannelse : Status og perspektiv 2020 |
Editors | Sven-Erik Holgersen, Finn Holst |
Number of pages | 23 |
Publisher | DPU, Aarhus Universitet |
Publication date | 2020 |
Pages | 119-141 |
ISBN (Print) | 87-7684-533-8 |
Publication status | Published - 2020 |
Keywords
- children and youth
- aesthetics, design and media
- learning, educational science and teaching
Projects
- 1 Finished
-
Musikkens status 2019
Boysen, M. S. W. (Co-researcher), Holgersen, S. E. (Principle researcher), Kampp, G. (Co-researcher), Uddholm, M. (Co-researcher) & Uddholm, A. M. E. (Co-researcher)
01/07/18 → 01/07/20
Project: Development project/ Innovation