Når feedback går gennem skriftlighed fra underviser til studerende

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Hvordan kan feedback forstås og anvendes i pædagoguddannelsen, når feedback går gennem en skriftlig proces? Dette spørgsmål belyses gennem en udvidet forståelse af feedback som værende en del af undervisningsbegrebet. SOLO-taksonomien kan her være et konstruktivt redskab til stilladsering af undervisningen. Metodisk tages der afsæt i problembaseret læring og undervisning, der gennem et eksempel fra uddannelsens 1. semester demonstrerer, hvordan feedback kan understøtte de studerendes læreproces.
Original languageDanish
Title of host publicationFeedback i pædagoguddannelsen
EditorsKirsten Hyldahl, Preben Olund Kirkegaard
Number of pages13
PublisherDafolo
Publication dateNov 2021
Pages65-78
Chapter4
ISBN (Print)9788772340425
Publication statusPublished - Nov 2021
SeriesDen professionelle pædagog

Keywords

  • education, professions and jobs

Cite this