Abstract
Med inklusion som en værdi i pædagogisk arbejde fokuseres på, hvordan fælleskabet og faktorer i og omkring skolen er med til at fastholde
nogle børn i udsatte positioner, og hvad vi professionelle kan gøre, for
at flere børn oplever sig socialt og fagligt deltagende i folkets skole.
Ofte falder blikket på de urolige og udadreagerende børn, som er gode
til at gøre opmærksom på, at de ikke trives med de forventninger, krav
og rammer, de mødes med i skolen. Men i denne artikel vil jeg fokusere
på de børn, der ofte befinder sig i det, man kunne kalde de stille udsatte
positioner.
nogle børn i udsatte positioner, og hvad vi professionelle kan gøre, for
at flere børn oplever sig socialt og fagligt deltagende i folkets skole.
Ofte falder blikket på de urolige og udadreagerende børn, som er gode
til at gøre opmærksom på, at de ikke trives med de forventninger, krav
og rammer, de mødes med i skolen. Men i denne artikel vil jeg fokusere
på de børn, der ofte befinder sig i det, man kunne kalde de stille udsatte
positioner.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Skolestart |
Volume | 2013 |
Issue number | 6 |
Pages (from-to) | 18-20 |
Number of pages | 3 |
ISSN | 0905-6319 |
Publication status | Published - 2013 |
Keywords
- schools, courses and institutions