Når fortællingen står i vejen for børns læring og trivsel

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

    19 Downloads (Pure)

    Abstract

    Med inklusion som en værdi i pædagogisk arbejde fokuseres på, hvordan fælleskabet og faktorer i og omkring skolen er med til at fastholde
    nogle børn i udsatte positioner, og hvad vi professionelle kan gøre, for
    at flere børn oplever sig socialt og fagligt deltagende i folkets skole.
    Ofte falder blikket på de urolige og udadreagerende børn, som er gode
    til at gøre opmærksom på, at de ikke trives med de forventninger, krav
    og rammer, de mødes med i skolen. Men i denne artikel vil jeg fokusere
    på de børn, der ofte befinder sig i det, man kunne kalde de stille udsatte
    positioner.
    Original languageDanish
    JournalSkolestart
    Volume2013
    Issue number6
    Pages (from-to)18-20
    Number of pages3
    ISSN0905-6319
    Publication statusPublished - 2013

    Keywords

    • schools, courses and institutions

    Cite this