Når literacyvanskeligheder forstyrrer elevens læring og udvikling

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Hvad vil det sige, at en elev er i literacyvanskeligheder, og hvordan kan literacyvanskeligheder forstås? Hvordan kan de påvirke elevens læring i skolen og elevens personlige og alsidige udvikling? Eleven kan være i literacyvanskeligheder på flere måder, og det er væsentligt, at såvel pædagoger som lærere har blik for at møde eleven på en anerkendende måde og stilladsere elevens læring ud fra netop denne elevs særlige behov. Ved at have blik for de mange dimensioner i literacyvanskeligheder kan pædagoger og lærere desuden forebygge eller begrænse eventuelle literacyvanskeligheder hos deres elever.
Original languageDanish
Title of host publicationLiteracydidaktik - elever i literacyvanskeligheder
EditorsKirsten Friis, Dorte Østergren-Olsen
Number of pages16
PublisherDafolo
Publication dateJan 2021
Pages13-28
Chapter1
ISBN (Print)9788771607611
Publication statusPublished - Jan 2021
SeriesLiteracy og Læring i Fokus
Volume5

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this