Når mor ikke indfrier forventningerne: hvordan kan man evaluere på sagen?

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthology

    Abstract

    Teksten har to parallelle perspektiver og tager udgangspunkt i to spørgsmål:
    'Hvordan kvalificere studerendes studieprocesser til at reflektere over egen læring og perspektivere dette til den kommende lærerprofession?' og 'Hvordan kvalificere eksamen til at vurdere det, der er relevant for professionen?'
    Med afsæt i et problemorienteret projekt i billedkunst eksemplificeres det, hvad en studieproces kvalificerer ift. formelle krav og vurderingskriterier - og hvordan eksamensformen har betydning for de studieprocesser og den undervisning, som finder sted.
    Artiklen er et bidrag til Serien 'Kamelrefleksioner - tematiseringer af læreruddannelsens professionssige', som er resultatet af et 3-årigt udviklingsarbejde og netværkssamarbejde 'Udvikling af seminariefaget billedkunst i et nyt århundrede' mellem AAU/ Danmarks pædagogiske Universitet, Læreruddannelsen i Ålborg og Læreruddannelsen Zahle.
    Original languageDanish
    Title of host publicationEksamen - set i lyset af billedkunstfaget
    EditorsKirsten Skov, Mie Buhl, Kirsten Meisner Christensen
    Number of pages18
    Volume3
    Place of PublicationKøbenhavn
    PublisherN. Zahles Seminarium
    Publication date2005
    Pages47-65
    ISBN (Print)8776840395
    Publication statusPublished - 2005
    SeriesKamelrefleksioner - tematiseringer af læreruddannelsens professionssigte.
    Volume3

    Cite this

    Skov, K. (2005). Når mor ikke indfrier forventningerne: hvordan kan man evaluere på sagen? In K. Skov, M. Buhl, & K. M. Christensen (Eds.), Eksamen - set i lyset af billedkunstfaget (Vol. 3, pp. 47-65). N. Zahles Seminarium. Kamelrefleksioner - tematiseringer af læreruddannelsens professionssigte., Vol.. 3