Når skolen rykker i felten - eller gør den?

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Naturfagene nyder stor interesse og bevågenhed både fra politisk hold og fra erhvervsliv og fonde i disse år, hvilket blandt andet kommer til udtryk gennem rundhåndede bevillinger til forskning og udvikling. Hvordan sikrer vi, at denne tendens ikke tilsidesætter den kritiske refleksion i forhold til, i hvilken retning naturfagene samt den naturfagsdidaktiske forskning bevæger sig? Forfatterne til denne antologi peger på en række indlysende spørgsmål, som bør stilles til de tendenser, der præger undervisningen i naturfag i dag.
Original languageDanish
Title of host publicationNaturfag i et spændingsfelt : Kritiske perspektiver på aktuelle tendenser
EditorsSteffen Elmose
Number of pages16
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Publication date2021
Pages93-108
ISBN (Print)978-87-7234-126-2
Publication statusPublished - 2021

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this