Når teknologien gør en forskel - om ordblinde elevers brug af læse- og skriveteknologi i undervisningen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Først præsenteres en samlet forståelse af disse begreber og strategier, og dernæst præsenteres en undersøgelse af et undervisningsforløb, der har til formål at indtænke ordblinde elevers anvendelse af læse- og skriveteknologi i undervisningen. Her fremdrages tre didaktiske fokuspunkter af betydning for praksis. Til sidst peges på, hvordan der kan arbejdes med læse- og skriveteknologi i undervisningen.
Original languageDanish
Title of host publicationLiteracydidaktik i fagene på mellemtrinnet
EditorsKirsten Friis, Dorte Østergren-Olsen
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Publication date2018
Pages167-177
Chapter12
ISBN (Print)978-87-7160-590-7
Publication statusPublished - 2018

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this