Når undervisere eksperimenterer med at udvikle undervisning i samarbejde med studerende

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to reportResearchpeer-review

7 Downloads (Pure)

Abstract

Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium handler om udvikling af gode undervisnings- og arbejdsformer gennem iterative processer og eksperimenter. Artiklen fokuserer på didaktiske eksperimenter og iterative processer som et aspekt i uddannelsesudvikling og fremlægger de foreløbige resultater og tendenser fra empiriske og teoretiske studier i LULAB-følgeforskningen, hvor det belyses, hvordan eksperimenterende og iterative arbejdsformer kan fortolkes og integreres i regi af LULAB-initiativet og LULAB-projekterne. Der er særligt fokus på det didaktiske samarbejde - co-creation - mellem undervisere og studerende
Original languageDanish
Title of host publicationLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : læringspointer og ny viden
EditorsBirgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
Number of pages6
PublisherVIA University College
Publication date2021
Pages100-105
ISBN (Print)978-87-995920-3-6
ISBN (Electronic)978-87-995920-3-6
Publication statusPublished - 2021

Cite this