Abstract
De overordnede konklusioner fra projekterne peger på, at arbejdet med studieaktivi-tetsmodellen synes at have et uudnyttet potentiale til at støtte op om de studerende selvstændige arbejde i professionsuddannelserne, herunder kommunikere om den fæl-les ramme for at tale om undervisning og selvstændige studieaktiviteter. Forskningspro-jekterne peger særligt på tre forhold, der kan styrkes og kvalificeres i anvendelsen af studieaktivitetsmodellen:
1. Bedre tilrettelæggelse af sammenhæng mellem teori og praksis i professionsbache-loruddannelserne
2. Sikre en sammenhængende anvendelse af modellens forskellige kategorier
3. Sikre kompetenceudvikling for undervisere med fokus på hvordan studieaktivitets-modellens fire kategorier kontinuerligt udvikles og anvendes.
1. Bedre tilrettelæggelse af sammenhæng mellem teori og praksis i professionsbache-loruddannelserne
2. Sikre en sammenhængende anvendelse af modellens forskellige kategorier
3. Sikre kompetenceudvikling for undervisere med fokus på hvordan studieaktivitets-modellens fire kategorier kontinuerligt udvikles og anvendes.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 22 Mar 2018 |
Number of pages | 11 |
Publication status | Published - 22 Mar 2018 |
Event | Studieaktivitetsmodellen i et professionsdidaktisk perspektiv: Professionshøjskolernes konference om studieaktivitetsmodellen - VIA University College, Aarhus C., Denmark Duration: 22 Mar 2018 → 22 Mar 2018 http://xn--danskeprofessionshjskoler-xtc.dk/konference/ (Link til konferencen) |
Conference
Conference | Studieaktivitetsmodellen i et professionsdidaktisk perspektiv |
---|---|
Location | VIA University College |
Country/Territory | Denmark |
City | Aarhus C. |
Period | 22/03/18 → 22/03/18 |
Other | I 2015 blev der igangsat et nationalt forskningsprogram med det sigte at frembringe viden om, hvordan professionsuddannelserne og professionsdidaktik kan videreudvikles. Der er i regi heraf igangsat 5 delprojekter på tværs af programmets overordnede for... |
Internet address |
|
Keywords
- learning, educational science and teaching