Nationalt forskningsprogram om studieaktivitetsmodellen – tværgående pointer og fremtidige perspektiver

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPaperResearch

8 Downloads (Pure)

Abstract

De overordnede konklusioner fra projekterne peger på, at arbejdet med studieaktivi-tetsmodellen synes at have et uudnyttet potentiale til at støtte op om de studerende selvstændige arbejde i professionsuddannelserne, herunder kommunikere om den fæl-les ramme for at tale om undervisning og selvstændige studieaktiviteter. Forskningspro-jekterne peger særligt på tre forhold, der kan styrkes og kvalificeres i anvendelsen af studieaktivitetsmodellen:
1. Bedre tilrettelæggelse af sammenhæng mellem teori og praksis i professionsbache-loruddannelserne
2. Sikre en sammenhængende anvendelse af modellens forskellige kategorier
3. Sikre kompetenceudvikling for undervisere med fokus på hvordan studieaktivitets-modellens fire kategorier kontinuerligt udvikles og anvendes.
Original languageDanish
Publication date22 Mar 2018
Number of pages11
Publication statusPublished - 22 Mar 2018
EventStudieaktivitetsmodellen i et professionsdidaktisk perspektiv: Professionshøjskolernes konference om studieaktivitetsmodellen - VIA University College, Aarhus C., Denmark
Duration: 22 Mar 201822 Mar 2018
http://xn--danskeprofessionshjskoler-xtc.dk/konference/ (Link til konferencen)

Conference

ConferenceStudieaktivitetsmodellen i et professionsdidaktisk perspektiv
LocationVIA University College
Country/TerritoryDenmark
CityAarhus C.
Period22/03/1822/03/18
OtherI 2015 blev der igangsat et nationalt forskningsprogram med det sigte at frembringe viden om, hvordan professionsuddannelserne og professionsdidaktik kan videreudvikles. Der er i regi heraf igangsat 5 delprojekter på tværs af programmets overordnede for...
Internet address

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this