Naturfaglig tankegang

Lisbeth Bering

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthology

    Abstract

    Kapitlet tager udgangspunkt i naturfaglig tankegang som afgørende grundlag for at lære og forstå naturfag. Der kan stilles forskellige typer af spørgsmål og gives forskellige typer af svar, som ikke alle er lige gode i naturfagsundervisningen. I kapitlet gives forslag til, hvad naturfagslæreren kan gøre i forhold til spørgsmål og forklaringer for at fremme elevernes udvikling af naturfaglig tankegang.
    Original languageDanish
    Title of host publicationNaturfagslærerens håndbog
    EditorsErland R. Andersen
    Number of pages12
    PublisherDafolo
    Publication date2009
    Edition1.
    Pages31-42
    ISBN (Print)978-87-7281-466-7
    Publication statusPublished - 2009

    Cite this

    Bering, L. (2009). Naturfaglig tankegang. In E. R. Andersen (Ed.), Naturfagslærerens håndbog (1. ed., pp. 31-42). Dafolo.