Naturfagsundervisning i skolen i samarbejde med det lokale erhvervsliv

Lene Mikkelsen, Troels Tunebjerg, Susanne Rosenild

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

    Abstract

    Naturfagsundervisningen i skolen har de senere år undergået væsentlige
    forandringer. Flere skolebaserede udviklingsprojekter, Pisa rapporter
    og ministerielle rapporter om naturfagenes fremtid har motiveret til
    udviklingen. Tendensen går i retning af at skoler etablerer naturfagsteams
    der skal fremme en kvalificering af undervisningen i de enkelte fag og
    fagene i samarbejde. På Lolland Falster gennemføres for øjeblikket to
    naturfags-udviklingsprojekter, som har skabt synergieffekter gennem et tæt samarbejde.
    Original languageDanish
    JournalFysik-kemi: natur-teknik
    Volume2007
    Issue number1
    Pages (from-to)22-25
    Number of pages4
    ISSN0109-8624
    Publication statusPublished - 2007

    Keywords

    • natural science

    Cite this