Abstract
Naturfagsundervisningen i skolen har de senere år undergået væsentlige
forandringer. Flere skolebaserede udviklingsprojekter, Pisa rapporter
og ministerielle rapporter om naturfagenes fremtid har motiveret til
udviklingen. Tendensen går i retning af at skoler etablerer naturfagsteams
der skal fremme en kvalificering af undervisningen i de enkelte fag og
fagene i samarbejde. På Lolland Falster gennemføres for øjeblikket to
naturfags-udviklingsprojekter, som har skabt synergieffekter gennem et tæt samarbejde.
forandringer. Flere skolebaserede udviklingsprojekter, Pisa rapporter
og ministerielle rapporter om naturfagenes fremtid har motiveret til
udviklingen. Tendensen går i retning af at skoler etablerer naturfagsteams
der skal fremme en kvalificering af undervisningen i de enkelte fag og
fagene i samarbejde. På Lolland Falster gennemføres for øjeblikket to
naturfags-udviklingsprojekter, som har skabt synergieffekter gennem et tæt samarbejde.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Fysik-kemi: natur-teknik |
Volume | 2007 |
Issue number | 1 |
Pages (from-to) | 22-25 |
Number of pages | 4 |
ISSN | 0109-8624 |
Publication status | Published - 2007 |
Keywords
- natural science