Neuropædagogik, tegnlæsning og samskabelse i praksis

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Abstract

Ud fra et neuropædagogisk perspektiv ser forfatterne på de daglige interaktioners betydning for børns udvikling, og de beskriver, hvordan en neuropædagogisk tilgang kan bidrage til børnenes oplevelse af at være aktivt medskabende i hverdagnens små samspilsøjeblikke. Kapitlet forklarer også, hvordan arbejdet med iagttagelser, tegnanalyse og hypoteseopstilling helt konkret giver pædagogen mulighed for at inddrage børn og borgere i små hverdagsbeslutninger.
Original languageDanish
Title of host publicationPædagogen som forandringsagent : Samskabelse og forandring i pædagogisk praksis
EditorsMaria Christina Behnke, Mads Thomsen
Number of pages18
PublisherAkademisk Forlag
Publication date2021
Pages57-74
ISBN (Print)978-87-500-5789-5
Publication statusPublished - 2021

Cite this