Om vejledningens didaktik i uddannelsesinstitutioner

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Abstract

Artiklen opridser nogle særlige problemstillinger, der knytter sig til kompleksiteten i vejledning i uddannelsesinstitutioner. Der er fokus på det forhold, at vejledningen er en institution i uddannelsesinstitutionen og de udfordringer der udspringer af en sådan indlejring. Udvalgte problemstillinger beskrives, og i tilknytning til de didaktiske kategorier rammefaktorer, deltagerforudsætninger og vejledningsindhold peges der på særlige udfordringer, som artiklen opfordrer vejledere til at medtænke og overveje, når vejledning i en uddannelsesinstitution skal planlægges, gennemføres og evalueres - og med fokus på vejlederens holdning og værdier, mennesket vejlederen.
Original languageDanish
Title of host publicationVejledningsdidaktik
EditorsPeter Plant, Grethe Fogh Nielsen, Finn Thorbjørn Hansen
Number of pages18
PublisherSchultz
Publication date2011
Pages107-124
ISBN (Print)978-87-609-2337-1
Publication statusPublished - 2011

Cite this