Abstract
Artiklen opridser nogle særlige problemstillinger, der knytter sig til kompleksiteten i vejledning i uddannelsesinstitutioner. Der er fokus på det forhold, at vejledningen er en institution i uddannelsesinstitutionen og de udfordringer der udspringer af en sådan indlejring. Udvalgte problemstillinger beskrives, og i tilknytning til de didaktiske kategorier rammefaktorer, deltagerforudsætninger og vejledningsindhold peges der på særlige udfordringer, som artiklen opfordrer vejledere til at medtænke og overveje, når vejledning i en uddannelsesinstitution skal planlægges, gennemføres og evalueres - og med fokus på vejlederens holdning og værdier, mennesket vejlederen.
| Original language | Danish |
|---|---|
| Title of host publication | Vejledningsdidaktik |
| Editors | Peter Plant, Grethe Fogh Nielsen, Finn Thorbjørn Hansen |
| Number of pages | 18 |
| Publisher | Schultz |
| Publication date | 2011 |
| Pages | 107-124 |
| ISBN (Print) | 978-87-609-2337-1 |
| Publication status | Published - 2011 |