Pædagogen i det tværfaglige samarbejde om den understøttende undervisning

Cristina Daniela Gulløv

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Kapitlet beskriver hvordan pædagoger bidrager til skolens kærneopgave. Der gives et historisk blik på pædagogers opgaver, faglige kompetencer og forudsætninger for at bidrage til et kvalificeret lærer-pædagog samarbejde. Kapitlet præsenterer også praksiseksempler, som beskriver pædagogens overvejelser, dilemmaer og muligheder i samarbejdet med lærerne om den understøttende undervisning.
Original languageDanish
Title of host publicationEn skole i bevægelse : læring, trivsel og sundhed
EditorsAnette Schultz, Jesper von Seelen
Number of pages14
Place of PublicationKbh.
PublisherAkademisk Forlag
Publication date1 Nov 2017
Pages257-270
ISBN (Print)978-87-500-5100-8
Publication statusPublished - 1 Nov 2017

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this