Pædagogen i skolen: mødet med andre institutionslogikker

    Research output: Other contributionContribution to digital media

    2516 Downloads (Pure)

    Abstract

    Pædagoger i skolen oplever, at de i skolen skal agere professionelt på en anden måde end de er vant til. De oplever, at de står spændt ud mellem forskellige logikker i henholdsvis skole- og fritidsinstitutioner. Dette prøver vi at indfange ved at vise, at der er forskellige logikker i spil i henholdsvis skole- og i fritidsinstitutioner i artiklen 'Pædagogen i skolen - mødet med andre institutionslogikker'. De logikker, som pædagogerne møder i skolen, og deres forskellighed fra dem, de kender fra fritidsinstitutionerne, har betydning for pædagogernes deltagelses- og handlemuligheder i skolen. I artiklen viser vi, hvordan pædagogerne forstår og handler på udspændtheden mellem de forskellige logikker i deres bestræbelse på at skabe mening i deres arbejde som pædagoger i skolen.
    Original languageDanish
    Publication date1 Nov 2017
    Publication statusPublished - 1 Nov 2017

    Cite this