Pædagogen som myndighedsperson i velfærdsstaten

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Dette kapitel handler om de rammevilkår, der
knytter sig til pædagogens arbejdsområder og opgaver i den moderne
velfærdsstat. Der sættes fokus på, hvad det indbefatter at
være en myndighedsperson i et dagtilbud, hvor en lang række almene
og forebyggende pædagogiske opgaver dagligt skal varetages
og håndteres. Kapitlet har et praksisrettet og undersøgende fokus,
der tager afsæt i den indledende case fra Børnehuset Regnbuen.
Original languageDanish
Title of host publicationTæt på pædagogik : Grundfaglighed på pædagoguddannelsen
EditorsNoona Elisabeth Jensen, Henriette Jæger, Thea Bollerup-Jensen
Number of pages18
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication date25 Jun 2020
Pages331-349
Chapter17
ISBN (Print)978-87-412-7229-0
Publication statusPublished - 25 Jun 2020

Keywords

  • children and youth
  • learning, educational science and teaching
  • Etik i pædagogers arbejde

    Aabro, C., 24 Jun 2020, Tæt på pædagogik: Grundfaglighed på pædagoguddannelsen. Jensen, N. E., Jæger, H. & Bollerup-Jensen, T. (eds.). Hans Reitzels Forlag, p. 275-289 15 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Kultur og kulturmøder

    Gulløv, J. M., 25 Jun 2020, Tæt på pædagogik: Grundfaglighed på pædagoguddannelsen. Jensen, N. E., Jæger, H. & Bollerup-Jensen, T. (eds.). København 2020: Hans Reitzels Forlag, p. 95-110 16 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Cite this