Projects per year
Abstract
Idræt i skoletiden er meget mere end idrætstimer og en løbetur i skolegården. Med den nye skolereform skal alle skolebørn bevæge sig 45 minutter i løbet af skoledagen. Hvis pædagoger og lærere bruger hinandens styrker til at optimere bevægelse i forhold til undervisningen og de sociale forhold i klassen, kan det ikke alene gøre det lettere for eleverne at lære alt fra matematik til tysk, men også bidrage til at gøre eleverne til hele mennesker, understreger Mathilde Sederberg, som er lektor i psykologi og idræt og underviser på pædagoguddannelsen på UCC.
Original language | Danish |
---|---|
Magazine | UCC Magasin |
Issue number | 13 |
Pages (from-to) | 36-38 |
Number of pages | 3 |
ISSN | 1904-3953 |
Publication status | Published - Jan 2015 |
Keywords
- movement
Projects
- 1 Finished
-
Samarbejde på tværs om inklusion og lige muligheder
Sauzet, S. Ø. D. (Co-researcher), Jensen, C. R. (Co-researcher), Tofteng, D. M. B. (Principle researcher), Bladt, M. (Co-researcher), Madsen, L. (Co-researcher), Rasmussen, G. L. (Co-researcher), Sederberg, M. (Co-researcher), Ritchie, T. (Co-researcher), Stæhr, M. (Co-researcher), Olesen, C. F. (Co-researcher) & Hamre, B. F. (Co-researcher)
01/05/13 → 01/03/17
Project: Research
File