TY - RPRT
T1 - Pædagogers faglighed
T2 - i lyset af en stigende regulering af danske daginstitutioner
AU - Aabro, Christian
PY - 2019/10/1
Y1 - 2019/10/1
N2 - Denne projektrapport formidler de analytiske fund fra en empirisk undersøgelse af pædagogers faglighed som er gennemført i perioden fra december 2017 til oktober 2019. Undersøgelsen er gennemført i regi af Københavns Professionshøjskole. Projektet er finansieret med midler fra BUPL’s forskningspulje. Rapporten er målrettet pædagoger og ledere i daginstitutioner, men kan læses af alle, der arbejder med daginstitutionsområdet og har interesse for pædagogprofessionens udvikling. Undersøgelsen giver et konkret indblik i pædagogers måde at forstå deres egen faglighed på, i lyset af en tiltagende ydre styring. Det er mit håb, at dette indblik vil understøtte fremtidige diskussioner og undersøgelser af, hvordan pædagogers faglige arbejde kan forstås, udvikles og imødekommes.
AB - Denne projektrapport formidler de analytiske fund fra en empirisk undersøgelse af pædagogers faglighed som er gennemført i perioden fra december 2017 til oktober 2019. Undersøgelsen er gennemført i regi af Københavns Professionshøjskole. Projektet er finansieret med midler fra BUPL’s forskningspulje. Rapporten er målrettet pædagoger og ledere i daginstitutioner, men kan læses af alle, der arbejder med daginstitutionsområdet og har interesse for pædagogprofessionens udvikling. Undersøgelsen giver et konkret indblik i pædagogers måde at forstå deres egen faglighed på, i lyset af en tiltagende ydre styring. Det er mit håb, at dette indblik vil understøtte fremtidige diskussioner og undersøgelser af, hvordan pædagogers faglige arbejde kan forstås, udvikles og imødekommes.
M3 - Rapport
BT - Pædagogers faglighed
PB - Københavns Professionshøjskole
ER -