Pædagogisk forskning med –ikke på: Den videnskabelige disciplin pædagogik og pædagogisk praksis: To sider af samme mønt

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPaperCommunication

Abstract

Pædagogik som et projekt der udfolder sig på fire kulturelle dimensioner: socialiseirng, kvalificering, subjektificering og civilisering, og som er kendetegnet af en grundlagsproblematik der består i, at den ikke har sit objekt til rådighed. Pædagogik som en (polyfon) praksis knyttet til (polyfon) fortolkning af den praksis, der bidrager til at projektet udvikles. Samspillet mellem forskning / disciplin og praksis er ikke-hierarkisk. Hvordan kan det praktiseres?
Original languageDanish
Publication date2019
Number of pages13
Publication statusPublished - 2019
EventUniversitetsbarnehager - Campus Pilestredet, Oslo, Norway
Duration: 16 Sept 201916 Sept 2019
https://www.oslomet.no/om/lui/blu/universitetsbarnehager

Seminar

SeminarUniversitetsbarnehager
LocationCampus Pilestredet
Country/TerritoryNorway
CityOslo
Period16/09/1916/09/19
Internet address

Keywords

  • daycare institutions

Cite this