Pædagogisk nudging af professionsidentitet gennem design games

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Kapitlet deler praksiserfaringer med at udvikle og anvende metoden design games til pædagogisk nudging af studerendes læreproces frem mod dannelse af en erfaringsbaseret entreprenøriel professionsidentitet, der giver anledning til engagement og autonomi. Vi illustrerer, hvordan design games kan lede studerende igennem transformative læreprocesser, hvor de undersøger, eksperimenterer med samt reflekterer over kognitive, emotionelle og sociale dimensioner i udviklingen af professionsidentitet.
Original languageDanish
Title of host publicationMulighedernes Didaktik
EditorsMichael Breum Ramsgaard, Raffaele Brahe-Orlandi, Christina Højlund, Mette Lindahl Thomassen, Thomas Østergaard
Number of pages19
Volume1.
Place of PublicationFrederiksberg
PublisherFrydenlund
Publication date9 Jun 2022
Edition1.
Pages214-232
Chapter10
ISBN (Print)9788772164854
Publication statusPublished - 9 Jun 2022

Keywords

  • didactics

Cite this