Pædagogisk udvikling i spændingsfeltet mellem omverdenskrav og visioner

Kirsten Mathiesen Bjerg, Kirsten Willemoes Knudsen, Carsten Munch Nielsen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Abstract

Pædagogisk udvikling ses af forfatterne som et forhold der er indlejret i et spændingsfelt mellem samfundsmæssige - og politiske krav , professions- og enkeltindivids interesser i uddannelse. Pædagogisk udvikling medfører en tolkning af omverdenskrav, og handler om de studerendes læreproces og udvikling af uddannelsen gennem undervisersamarbejde. Pædagogisk udvikling udfordrer til didaktisk refleksion, refleksion over over underviserrollen og refleksion over samspillet mellem uddannelsesinstitution og samfundet.
Original languageDanish
Title of host publicationPerspektiver på udvikling
EditorsKirsten Bjerg, Mette Bønnelykke, Else Kobow, Ulli Zeitler
Number of pages18
PublisherUdviklingsinitiativet for sygeplejerskeuddannelsen i Aarhus Amt
Publication date2004
Edition1. udg
Pages217-35
ISBN (Print)87-989918-0-9
Publication statusPublished - 2004

Keywords

  • nurse education

Cite this