PAESIC - Online Teachers Course

Giulia Maria Provenzale, Maria Rosaria Polosa, Ewelina Barthel, Anna Bouboutzioti, Dorthe Aabjerg Munk, Dimitrios Kondylis, Susanne Dau, Marina V. Marin Martinez, Charlotte Heigaard Jensen

Research output: Other contributionTeaching material

Abstract

PAESIC Online Training er en gratis ressource – målrettet lærere og skoleledere i europæiske skoler – om den mest effektive praksis, der bruges på tværs af landegrænser i Europa til at gøre vores skoler mere inkluderende og imødekommende over for elever med indvandrer- / flygtningebaggrund og for at gøre det muligt for disse elever at opnå bedre boglige resultater.

Kurset er opdelt i 4 moduler. Hvert modul er redigeret af hver af ​​de involverede partnere i PAESIC-projektet og fokuserer på de 4 strategier, der, baseret på de udførte undersøgelser, er blandt dem, der fungerer bedre til opbygning af inkluderende skolepraksis.

De 4 strategier er:

Differentiering
Forældreengagement
Flersproglighed
Samarbejde
Hvert modul er struktureret på følgende måde:

Oversigt over emnet
Praktisk information
Hvorfor er det relevant?
Øvelser
Refleksionsspørgsmål
De første tre dele giver et overblik over emnet gennem en kort beskrivelse af metode / strategi – hvordan den fungerer og nogle detaljer. Delene komplimenteres med mange links til online ressourcer (mest videoer), som – håber vi – vil være inspirerende.

Hvert modul indeholder nogle aktiviteter / øvelser inspireret af de 4 strategier. Aktiviteterne / øvelserne har til formål at give kursusdeltagerne ideer til, hvordan man kan arbejde med de begreber, der er beskrevet i hvert modul for at opnå de ønskede resultater i praksis.

Spørgsmålssession til refleksion følger for at hjælpe lærere / skoleledere med at forstå, om begreber er klare, og give tid og plads til refleksion over, om strategien kan anvendes i deres skoler / klasser.

Til sidst er der oprettet et rum, hvor deltagere kan dele deres tanker og opbygge nyttige forbindelser med andre lærere / skoleledere rundt om i Europa for at skabe et miljø om emnet Inklusion i klasseværelset.

Kurset er beregnet til at være en måde hvor man aktivt nærmer sig et ret vanskeligt indhold, finder gode forslag og giver deltagere lyst til at læse de intellektuelle outputs, der er produceret i projektet og som dykker dybere ed i de fire temaer/strategier.
Original languageDanish
Publication date1 Jun 2021
Publication statusPublished - 1 Jun 2021

Keywords

  • children and youth
  • integration
  • identity
  • social work

Cite this