TY - GEN
T1 - PAESIC - Online Teachers Course
AU - Provenzale, Giulia Maria
AU - Polosa, Maria Rosaria
AU - Barthel, Ewelina
AU - Bouboutzioti, Anna
AU - Munk, Dorthe Aabjerg
AU - Kondylis, Dimitrios
AU - Dau, Susanne
AU - Martinez, Marina V. Marin
AU - Jensen, Charlotte Heigaard
PY - 2021/6/1
Y1 - 2021/6/1
N2 - PAESIC Online Training er en gratis ressource – målrettet lærere og skoleledere i europæiske skoler – om den mest effektive praksis, der bruges på tværs af landegrænser i Europa til at gøre vores skoler mere inkluderende og imødekommende over for elever med indvandrer- / flygtningebaggrund og for at gøre det muligt for disse elever at opnå bedre boglige resultater.Kurset er opdelt i 4 moduler. Hvert modul er redigeret af hver af de involverede partnere i PAESIC-projektet og fokuserer på de 4 strategier, der, baseret på de udførte undersøgelser, er blandt dem, der fungerer bedre til opbygning af inkluderende skolepraksis.De 4 strategier er:DifferentieringForældreengagementFlersproglighedSamarbejdeHvert modul er struktureret på følgende måde:Oversigt over emnetPraktisk informationHvorfor er det relevant?ØvelserRefleksionsspørgsmålDe første tre dele giver et overblik over emnet gennem en kort beskrivelse af metode / strategi – hvordan den fungerer og nogle detaljer. Delene komplimenteres med mange links til online ressourcer (mest videoer), som – håber vi – vil være inspirerende.Hvert modul indeholder nogle aktiviteter / øvelser inspireret af de 4 strategier. Aktiviteterne / øvelserne har til formål at give kursusdeltagerne ideer til, hvordan man kan arbejde med de begreber, der er beskrevet i hvert modul for at opnå de ønskede resultater i praksis.Spørgsmålssession til refleksion følger for at hjælpe lærere / skoleledere med at forstå, om begreber er klare, og give tid og plads til refleksion over, om strategien kan anvendes i deres skoler / klasser.Til sidst er der oprettet et rum, hvor deltagere kan dele deres tanker og opbygge nyttige forbindelser med andre lærere / skoleledere rundt om i Europa for at skabe et miljø om emnet Inklusion i klasseværelset.Kurset er beregnet til at være en måde hvor man aktivt nærmer sig et ret vanskeligt indhold, finder gode forslag og giver deltagere lyst til at læse de intellektuelle outputs, der er produceret i projektet og som dykker dybere ed i de fire temaer/strategier.
AB - PAESIC Online Training er en gratis ressource – målrettet lærere og skoleledere i europæiske skoler – om den mest effektive praksis, der bruges på tværs af landegrænser i Europa til at gøre vores skoler mere inkluderende og imødekommende over for elever med indvandrer- / flygtningebaggrund og for at gøre det muligt for disse elever at opnå bedre boglige resultater.Kurset er opdelt i 4 moduler. Hvert modul er redigeret af hver af de involverede partnere i PAESIC-projektet og fokuserer på de 4 strategier, der, baseret på de udførte undersøgelser, er blandt dem, der fungerer bedre til opbygning af inkluderende skolepraksis.De 4 strategier er:DifferentieringForældreengagementFlersproglighedSamarbejdeHvert modul er struktureret på følgende måde:Oversigt over emnetPraktisk informationHvorfor er det relevant?ØvelserRefleksionsspørgsmålDe første tre dele giver et overblik over emnet gennem en kort beskrivelse af metode / strategi – hvordan den fungerer og nogle detaljer. Delene komplimenteres med mange links til online ressourcer (mest videoer), som – håber vi – vil være inspirerende.Hvert modul indeholder nogle aktiviteter / øvelser inspireret af de 4 strategier. Aktiviteterne / øvelserne har til formål at give kursusdeltagerne ideer til, hvordan man kan arbejde med de begreber, der er beskrevet i hvert modul for at opnå de ønskede resultater i praksis.Spørgsmålssession til refleksion følger for at hjælpe lærere / skoleledere med at forstå, om begreber er klare, og give tid og plads til refleksion over, om strategien kan anvendes i deres skoler / klasser.Til sidst er der oprettet et rum, hvor deltagere kan dele deres tanker og opbygge nyttige forbindelser med andre lærere / skoleledere rundt om i Europa for at skabe et miljø om emnet Inklusion i klasseværelset.Kurset er beregnet til at være en måde hvor man aktivt nærmer sig et ret vanskeligt indhold, finder gode forslag og giver deltagere lyst til at læse de intellektuelle outputs, der er produceret i projektet og som dykker dybere ed i de fire temaer/strategier.
KW - Børn og unge
KW - integration
KW - identitet
KW - pædagogisk arbejde
UR - http://www.paesic.eu
M3 - Undervisningsmateriale
ER -