Abstract
Kapitlet præsenterer og diskuterer pædagogiske programmer som materialiseringsprocesser og har fokus på, hvordan et program som DUÅ væves ind i og bebor børnehaven.
Kapitlet har form af et interview, hvor jeg præsenterer min forskning og brug af ANT og hvor perspektiver fra Barads teori om 'agentisk realisme' samt Monica Selands forskning i DUÅ indgår i en diskussion af mine fund.
Kapitlet har form af et interview, hvor jeg præsenterer min forskning og brug af ANT og hvor perspektiver fra Barads teori om 'agentisk realisme' samt Monica Selands forskning i DUÅ indgår i en diskussion af mine fund.
Original language | Norwegian |
---|---|
Title of host publication | Mellom steder, rom og materialer : teoretiske utforskninger i barnehagen |
Number of pages | 25 |
Place of Publication | Bergen |
Publisher | Fagbokforlaget |
Publication date | 2022 |
Edition | 1 |
Pages | 161-185 |
Chapter | 9 |
ISBN (Print) | 978-82-450-2104-2 |
Publication status | Published - 2022 |
Keywords
- children and youth
- learning, educational science and teaching
- schools, courses and institutions
- education, professions and jobs
- research designs, theory and method
- aesthetics, design and media