Pedagogiske programmers agens - De Utrolige Årene

Solveig Irene Nordtømme, Else Cathrine Melhuus, Anne Mette Buus (Other)

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Kapitlet præsenterer og diskuterer pædagogiske programmer som materialiseringsprocesser og har fokus på, hvordan et program som DUÅ væves ind i og bebor børnehaven.

Kapitlet har form af et interview, hvor jeg præsenterer min forskning og brug af ANT og hvor perspektiver fra Barads teori om 'agentisk realisme' samt Monica Selands forskning i DUÅ indgår i en diskussion af mine fund.
Original languageNorwegian
Title of host publicationMellom steder, rom og materialer : teoretiske utforskninger i barnehagen
Number of pages25
Place of PublicationBergen
PublisherFagbokforlaget
Publication date2022
Edition1
Pages161-185
Chapter9
ISBN (Print)978-82-450-2104-2
Publication statusPublished - 2022

Keywords

  • children and youth
  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions
  • education, professions and jobs
  • research designs, theory and method
  • aesthetics, design and media

Cite this