Perspektiver på hybriduddannelse: Evaluering af hybriduddannelse ved Bioanalytikeruddannelsen i Aarhus, VIA

Research output: Book/Report/PhD thesisReportResearch

6 Downloads (Pure)

Abstract

Evalueringen af hybriduddannelsen ved Bioanalytikeruddannelsen i Aarhus, VIA, viser overordnet tilfredshed blandt studerende, men også potentiale for forbedringer. Blandt underviserne og mellem undervisere og ledelse findes der en manglende afstemning af om det pædagogiske ideal er tilstedeværelsesundervisning eller undervisning rettet mod et hybridhold. Det skaber frustrationer og forskellige forventninger til de studerende, der sidder med online. Det foreslås, at campus-studerende undervises mere i at kunne indgå i samarbejde med online-studerende, og at online-studerende undervises i at studere online. Frafald er højere blandt studerende, der skifter mellem studieformer, hvilket indikerer behovet for bedre introduktion til den online studieform. Teknologiske problemer påvirker undervisernes arbejdsmiljø, og der er et ønske om bedre lokal support.
Hovedoverskrifter i evalueringen:
1) Studerende er tilfredse med uddannelsen: "Jeg lærer det, jeg skal"
2) Hybridundervisning: "Svært at finde de didaktiske guldkorn"
3) Det sociale fællesskab: "Dem og os"
Original languageDanish
Number of pages44
Publication statusPublished - 30 Apr 2024

Keywords

  • research designs, theory and method
  • education, professions and jobs

Cite this