TY - ADVS
T1 - PETERgogikum: afsnit 17: Hvad skal vi lege?
A2 - Frostholm, Peter Hornbæk
A2 - Bjerre, Jakob Høyen
A2 - Nørgaard, Astrid Kidde Larsen
A2 - Pugh, Heidi Stensman
A2 - Poulsen, Mathias
PY - 2022/9/12
Y1 - 2022/9/12
N2 - Fra tid til anden sniger der sig nye fortolkninger af gamle ideer ind i pædagogikken. Et af de fænomener, der i årtusinder har optaget filosoffer, antropologer, pædagoger og lignende er leg. De seneste år har legen genindfundet sig på de danske professionshøjskoler og der forskes i nye former, udtryk og konceptualiseringer. Nogle af disse ideer er blevet angloficerede og bliver tydeligt rammesat som, imens andre har fundet praksisanvendelse mellem pædagoger og lærere, studerende og medhjælpere i de pædagogiske institutioner overalt i det ganske danske. I dag spørger vi vores tre gæster: Hvad skal vi lege?
AB - Fra tid til anden sniger der sig nye fortolkninger af gamle ideer ind i pædagogikken. Et af de fænomener, der i årtusinder har optaget filosoffer, antropologer, pædagoger og lignende er leg. De seneste år har legen genindfundet sig på de danske professionshøjskoler og der forskes i nye former, udtryk og konceptualiseringer. Nogle af disse ideer er blevet angloficerede og bliver tydeligt rammesat som, imens andre har fundet praksisanvendelse mellem pædagoger og lærere, studerende og medhjælpere i de pædagogiske institutioner overalt i det ganske danske. I dag spørger vi vores tre gæster: Hvad skal vi lege?
KW - Læring, pædagogik og undervisning
KW - Leg
KW - counterplay
KW - legekunst
KW - playful learning
M3 - Podcast, musik- og lydproduktion
ER -