Pissedårlig dannelse i læreruddannelsen? - brudstykker af en adjunkts didaktiske anmodninger

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Grundlæggende har jeg fra begyndelsen af mit folkeskolelærerliv (1984 – 2012) været optaget af dannelsesdidaktiske fordringer på mod til eksemplariske valg af indhold, mål og arbejdsformer i min professionspraksis. I dag gentager disse sig i min professionshøjskolepraksis i og med, at læreruddannelsen kan siges at skulle være eksemplarisk for de studerendes kommende undervisningsvirksomhed i skolen. Jeg skal her befordre at de studerende får mulighed for at udvikle et didaktisk vokabular, kompetencer og mod til selv at turde og kunne håndtere udfordringer i de didaktiske sløjfers og hullers dilemmaer
Original languageDanish
JournalLiv I Skolen
Volume21
Issue number3
Pages (from-to)68 - 77
Number of pages9
ISSN1398-2613
Publication statusPublished - 1 Sept 2019

Keywords

  • education, professions and jobs

Cite this