PLF Tema 1: Den dobbelte didaktiske dimension i læreruddannelsen med fokus på dannelse og kompetence: samlet rapportering af første temaperiode i læreruddannelsesindsatsens professionelle læringsfællesskaber 2022-2023

Pernille Ulla Andersen, John Andersson, Mette Nicoline Rehhoff Auning, Søren Witzel Clausen, Frank Jensen, Nicolai Munksby, Birgitte Lund Nielsen, Lars Petersen, Niels Anders Illemann Petersen, Jette Reuss Schmidt, Maiken Rahbek Thyssen, Anders Vestergaard Thomsen, Kia Wied

Research output: Book/Report/PhD thesisReportResearch

Abstract

Læreruddannelsens arbejde med NAFAs første tema samles i en rapport, der viser de professionelle læringsfællesskabers (PLF) arbejde med undervisningsinterventioner.
Temarapporten markerer afslutningen på NAFAs første temaperiode i 2022-2023 og giver et indblik i de skridt, de enkelte PLF’er hver især har taget i deres arbejde.
Temarapporten indledes med en nærmere introduktion til den fælles ramme for periodens tema, som går på tværs af NAFAs tre indsatser – Læreruddannelsesindsatsen, Skoleindsatsen og CESE-forskning. Herefter præsenterer de enkelte PLF-grupper i hver sin delrapport, hvordan de har grebet arbejdet med temaet an.
Original languageDanish
Place of PublicationKbh.
PublisherNAFA
Number of pages146
Publication statusPublished - 2023

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this